de gunfactor van social selling

Social selling

Oei, ingewikkeld, tijdrovend, te commercieel, geen idee; wat moet ik met social selling? Het antwoord is eenvoudig, gewoon doen stapje voor stapje. Laten we eerst kijken naar het complete plaatje. Social business > social media > social selling Elk tijdperk kent zo zijn eigen type consument. Laten we eens kijken naar de millennials. Zij zijn …

Social selling Lees verder »

het gaat niet om de buitenkant

Contentmarketing

“Maar het gaat niet om de buitenkant, het gaat om de binnenkant.” Dat wordt nog wel eens gezegd als we verwijzen naar het uiterlijk van iemand. Het geeft niet hoe je eruit ziet, het gaat erom wat je (inhoudelijk) te vertellen hebt. Nou denk ik dat het wat betreft marketing en communicatie niet helemaal opgaat. …

Contentmarketing Lees verder »

plattegrond met stip hier staat u

Kijk op de kaart

Stel je staat aan de rand van een bedrijventerrein. Je hebt een afspraak met een bedrijf dat daar gevestigd is. Je kijkt op de plattegrond van het industrieterrein. Oke, misschien heb je de navigatie ingesteld, maar stel dat die het niet doet. Je zoekt de straat waar je naartoe wilt gaan. Gevonden, mooi. En dan? …

Kijk op de kaart Lees verder »

de basis hoe werkt een zoekmachine

Hé, Google my friend

Het is door de jaren heen zelfs een werkwoord geworden; even ‘googelen’. Van Dale omschrijft het als ‘zoeken op internet’. Nou is Google niet de enige zoekmachine. Denk bijvoorbeeld aan Yahoo, Bing, Ask Baidu (Chinese zoekmachine) of Ilse (Nederland). Het idee blijft hetzelfde, elke zoekmachine werkt op een vergelijkbare manier. hoe werkt de zoekmachine Een …

Hé, Google my friend Lees verder »

een goed gesprek brengt weer rust

Wegwijs in de wirwar

Ik begreep haar wel. Al die termen die ze hoorde en waarvan anderen zeiden dat zij iets mee moest doen. SEO optimalisatie, online adverteren, Search Engine Marketing, stories maken voor Instagram en Facebook; ze raakte eigenlijk de weg een beetje kwijt. Ik adviseerde haar om eens alles los te laten, een paar stappen terug te …

Wegwijs in de wirwar Lees verder »

hoe ziet de ander jouw verhaal

Verschillend perspectief

Als je een boodschap hebt… Als je een verhaal probeert uit te dragen… Als je je klant probeert te overtuigen… Het gaat er niet om wat goed of fout is, wie er gelijk of ongelijk heeft. Het gaat erom hoe de ander jouw verhaal ziet. Vanuit zijn/ haar perspectief en context. Dat maakt goede heldere …

Verschillend perspectief Lees verder »