plattegrond met stip hier staat u

Kijk op de kaart

Stel je staat aan de rand van een bedrijventerrein. Je hebt een afspraak met een bedrijf dat daar gevestigd is. Je kijkt op de plattegrond van het industrieterrein. Oke, misschien heb je de navigatie ingesteld, maar stel dat die het niet doet. Je zoekt de straat waar je naartoe wilt gaan. Gevonden, mooi. En dan? Hoe weet je nu hoe je er moet komen? Precies, dat kan alleen als je weet waar je op dat moment staat. Je weet wel, zo’n rode stip met de tekst ‘u staat hier‘.

Hoe anders is het vaak als bedrijven met hun communicatiezaken aan de slag gaan. Vol daadkracht en enthousiasme worden er plannen gemaakt, communicatiemiddelen gecreeerd, social media posts ingepland. Prachtig. Direct resultaat, toch?

Ook al weet je waar je naartoe wilt, het is beter om eerst te bepalen waar je nu staat. Wat is je vertrekpunt voor jouw communicatiestrategie? Inventariseer wat je nu doet, waar je staat, wat je concurrenten doen en hoe je cijfers eruit zien. Beschrijf het en voer een nulmeting uit.

Dan formuleer je een doel. Je stippelt de route uit. En gaat aan de slag. Succes!