Ze zei: “ja maar mijn concurrent kijkt ook mee. Dadelijk doen ze precies hetzelfde.” Er lag een vreemde soort angst in de weg. Ze durfde het niet goed om actief en zichtbaar te zijn op social media.
Terwijl dit bedrijf zo veel leuke ideeën heeft, een super vriendelijk team van medewerkers en een goed onderscheidend vermogen ten opzichte van diezelfde concurrenten. Ik kende de markt en durfde daar echt wel over te oordelen. Ik vond het oprecht heel jammer dat ze dit zelf niet inzagen.
Varieer met een mooie mix van berichten
Gelukkig konden we gaandeweg, en stapje voor stapje, toch verandering in brengen. We bespraken de strategie, wat voor soort informatie kan prima gedeeld worden en wat voor soort informatie misschien beter niet. Het werd de basis om leuke content te gaan maken. Een mooie mix van berichten. We gingen producten en diensten onder de aandacht brengen, maar ook gewoon gezellige berichten maken. Puur als vermaak, met een grapje op zijn tijd. En het leuke was, die grapjes scoorden het best. Tot grote verbazing en hilariteit van deze eigenaresse!
Voor alle fans op social media, en voor de omzet
Ik kon er wel om lachen, dat is inderdaad wat mensen zoal op Facebook zoeken, gewoon vermaak en een grapje op z’n tijd. En als je dat ‘durft’ dan kun je de volgende keer weer een aanbod doen voor je fans, een product gaan verkopen en omzet proberen te genereren. Precies zoals goed social media beheer hoort te zijn.
Hopelijk helpt het haar van de koudwatervrees af. Ik vond het in ieder geval heel leuk om mee te maken.