aanpak voor social media

Wat doen we allemaal op social media?

We zitten massaal op social media, 94% van de Nederlanders gebruikt minimaal één medium. Bovenaan staat het gebruik van Whatapp. Ook de oudere generatie gebruikt dit. Verder is er vorig jaar een dalende trend ingezet van het gebruik van Facebook. Instagram en Snapchat groeien juist. Hoewel in alle generaties Facebook nog steeds prima vertegenwoordigd is, zien we dat het voornamelijk een interessant medium is voor de oudere generaties. Er wordt veel rondgekeken en geliked, zelf een bericht of story posten gebeurt minder vaak.

De jongeren plaatsen hun eigen gezicht juist graag op Snapchat of Instagram. In vogelvlucht: Facebook: voor de oudere generaties Instagram: stijgt in bijna alle generaties Snapchat: populair onder tieners Strava en Tinder: stijgend gebruik door milennials Pinterest: stabiel in omvang, 1 op 3 vrouwen gebruikt dit voor creatieve diys Twitter: stabiel in omvang vooral door mannen gebruikt

De vraag: En wat kun je daarmee als ondernemer, bijvoorbeeld als winkelier? Antwoord: Dat is afhankelijk van wat jouw doelgroep is. Bedenk ‘onder welke generatie’ jouw klanten vallen. Zie afbeelding (bron Ruigrok) ter verduidelijking.

Even samen sparren voor een goede aanpak voor jouw onderneming?

Doen! Ik help je graag.

tabel social media gebruik