
Het Communicatie Optimalisatie Traject
Hoe houd je alles in balans? De website bijhouden, blogs schrijven, nieuwsbrieven versturen, social media beheren… En dan ook nog je bedrijf runnen. De meeste ondernemers vinden het lastig. Daarom heb ik het Communicatie Optimalisatie Traject ontwikkeld. Het zorgt ervoor dat je door de bomen het bos weer ziet. Met structuur, houvast en uiteindelijk dus rust. Zo kun jij je weer bezighouden met je dagelijkse zaken.
Communicatie en optimalisatie
De woorden ‘communicatie’ en ‘optimalisatie’. Misschien heb je er wat mee, misschien niet. Ik heb bewust voor deze woorden gekozen. Communicatie omdat het gaat om alles wat je doet, zegt, schrijft en uitstraalt. Bewust en onbewust. En optimalisatie omdat er altijd wel iets te verbeteren is.
Van goed naar beter, zullen we maar zeggen. Waarschijnlijk gaan er al heel veel dingen goed. En dat is fijn. Het kan ook zijn dat nog niet alles even goed gaat. Neem dan zeker de tijd om kritisch naar je communicatie te kijken. Er valt altijd wat te winnen.
Voordelen op een rij
✓ perfecte inzet communicatiemiddelen die werken
✓ professionele uitstraling van je bedrijf door consistentie
✓ tijd besparen door samenwerking
✓ volledig inzicht door overzicht
✓ ervaar een gevoel van rust
✓ vol vertrouwen verder bouwen
Het Communicatie Optimalisatie Traject bestaat uit drie fasen: voorbereiden (inventariseren en plannen), uitvoeren (praktische en concreet aan de slag) en doel behalen (meer rust en tijd door de verbeteringen). Verderop lees je hoe de verschillende fasen precies worden ingevuld. Door in ieder geval stap voor stap alle communicatiemiddelen te analyseren en verbeteren, krijg je een goed overzicht en houd je grip op alles. Want uiteindelijk wil je dat alles goed geregeld is zodat je verder kunt groeien.

Hoe werkt het traject
In totaal bestaat deze aanpak uit 12 bouwstenen. Afhankelijk van wat er nodig is én hoeveel tijd je beschikbaar hebt, kunnen we het traject in zo’n 6-12 maanden doorlopen. We pakken per keer een aantal elementen om te verbeteren. Een beschrijving lees je ook in CommunicatieOptimalisatieTraject_leaflet.
Laten we beginnen
Wat zou het toch fijn zijn als je (weer) overzicht en grip hebt op alles wat moet gebeuren. Dan is het alleen nog maar een kwestie van bijhouden, onderhouden en continueren. De basis is er, die is gewoon goed geregeld. Zo heb je rust, meer tijd en alle ruimte om je weer volledig te richten op jouw onderneming en te doen waarmee je ooit begonnen bent.
Afspraak maken
Neem contact op om direct een afspraak te maken. En dan komt jouw marketingcommunicatie weer netjes voor elkaar.