wat staat er op de contactpagina

Wat staat er op de Contactpagina?

De contactpagina is meestal een goed bezochte pagina. Al was het alleen maar omdat sommige bezoekers even snel het adres of telefoonnummer willen opzoeken.

Hoe kom je op de contactpagina? Het meest gebruikelijk is om de link bovenaan in de menubalk helemaal rechts te plaatsen. Dit is nu eenmaal hoe mensen gewend zijn om te navigeren. In de footer kan uiteraard ook, of misschien wel direct als call-to-action op de homepage.

Daar waar de rest van een website veel eenrichtingsverkeer is, je geeft immers heel veel informatie, wil je op een goede contactpagina juist ontvangen. Sta open voor contact. Geef je bezoeker duidelijk aan waarvoor hij contact kan nemen.

vriendelijke service

Vriendelijkheid en bereikbaarheid staan voorop. Het is de juiste toon die zorgt dat klanten graag met je contact op willen nemen. Maak het laagdrempelig. Stel bijvoorbeeld de vraag ‘Waarmee kan ik u van dienst zijn?’ Zie de contactpagina daarom als vorm van klantenservice.

Laat duidelijk weten op welke manieren een bezoeker contact op kan nemen en hoe je daar mee om zult gaan. Sommige mensen sturen graag een berichtje via social media, anderen hebben een voorkeur voor e-mail. Geef eventueel ook wanneer je zult reageren op een bericht. Zorg voor jezelf dat dit realistisch en haalbaar is.

betere vindbaarheid

Wanneer je een fysieke locatie hebt met bepaalde openingstijden, vermeld deze dan ook op de contactpagina. Helemaal goed als dat met een kaart of Google Maps koppeling erbij kan. Dat zorgt weer voor een betere vindbaarheid in Google.

En vergeet niet om alles te controleren. Test of de linkjes en het eventuele contactformulier daadwerkelijk werken.